Facebook

Producenci

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Poradnik Rowerzysty

KRYTERIA DOBORU ROWERU:


 

I. KLASA PRODUKTU


 

TREKKING/CROSS  – to grupa rowerów przeznaczonych na wycieczki rowerowe. Wszyscy, którzy preferują przyjemną i relaksującą turystykę rowerową powinni wybrać jeden z modeli należących właśnie do tej grupy. Rowery trekkingowe posiadają wszystkie najważniejsze cechy rowerów z grupy CROSSWAY. Większe i smuklejsze koła o powiększonej średnicy zewnętrznej opony łatwiej pokonują nierówności. Delikatniejszy profil bieżnika zmniejsza opór podczas jazdy. Konstrukcja umożliwiająca wyprostowaną sylwetkę i bogate wyposażenie zapewniające komfort podczas długiej wycieczki. Dodatkowo zostały wyposażone w: błotniki, oświetlenie przednie i tylnie oraz bagażnik, mają zamontowany dzwonek.

Rowery crossowe  są uboższe w wyposażenie dodatkowe, posiadają bardziej sportową geometrię i są budowane z lżejszych materiałów.


 

CITY  – to grupa rowerów uniwersalnych, szybkich i sprawnych. Każdy szczegół przemyślany pod kątem optymalnego poruszania się po mieście. Wysoka pozycja pozwala na bezstresową obserwację jazdy innych użytkowników ruchu ulicznego. Specyficzna konstrukcja ramy oraz duże koła ułatwiają poruszanie się w gęstej, zurbanizowanej przestrzeni. Wyposażony w: błotniki, komplet oświetlenia, bagażnik, koszyk. Ci, którzy wykorzystują rower do przemieszczania się  
w miastach, docenią komfort jazdy: lekkość, zwrotność, ergonomiczną pozycję ciała oraz relację tułowia do ramion. Atrakcyjne połączenie nowoczesnej elegancji ze zdrowym trybem życia.


 

MTB SPORT  – to grupa rowerów przeznaczonych do wypraw w cięższym terenie. Dzięki amortyzacji można pokonać każdą przeszkodę a granice wyznaczone przez przyrodę i środowisko miejskie znikają kiedy użytkownik jedzie rowerem amortyzowanym. Rower warty polecenia osobom szukających wrażeń i nie chętnych do kompromisów. Amortyzacja wspomaga wysiłek mięśni i zwiększa efektywność jazdy. Zwycięstwo konstrukcji i ogumienia w starciu z asfaltem, bitym i skalistym podłożem.


 

DZIECIĘCE  – w tym segmencie znaleźć możemy zarówno rowery dla maluchów, jak i młodzieży. W rowerze dziecięcym wszystkie części muszą być odpowiednio dobrane do dziecięcej budowy ciała – amortyzatory z miękką sprężyną, wygodne uchwyty na kierownicę, a klamki i manetki dopasowane do wielkości dziecięcej lub młodzieżowej dłoni. Dodatkowym wyposażeniem rowerów dziecięcych są światła odblaskowe, poprawiające widoczność młodego rowerzysty na drodze, a dla tych najmniejszych boczne kółka pomagające w nauce jazdy na rowerze.


 

II. RAMA


 

Aluminium   - stopy aluminiowe to obecnie najpopularniejsze spośród materiałów konstrukcyjnych ram rowerowych.

Producenci i nabywcy przy wyborze aluminium kierują się przede wszystkim   niskim ciężarem  (ok. 1/3 ciężaru stali o tej samej objętości) oraz   odpornością na korozje .


 

Co daje użytkownikowi rama aluminiowa:

  większa dynamika jazdy

  większa precyzja

  łatwość manewru i rozpędzania się

  lepsze parametry wytrzymałościowe i odporność na korozje

  większy komfort w przenoszeniu i transporcie roweru

  zróżnicowana konstrukcja – lepsze kąty


 

Każde 100 zł zainwestowane w rower na ramie aluminiowej jest oszczędnością 1000 zł, jaką można otrzymać w wyniku dłuższego użytkowania i eksploatacji roweru.


 

III. GEOMETRIA I DOPASOWANIE RAMY


 

Geometria   ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie  przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.

Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika.  Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.


 

Praktyczne pomiary:


 

Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości.

Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.

Ponadto przygotowaliśmy dla Państwa sugerowane rozmiary ram wg. ogólnej klasyfikacji:


 


 

ROWERY TREKKINGOWE   to rowery, w których głównym celem jaki przyświeca konstruktorom podczas ich tworzenia jest maksymalny komfort podczas jazdy. Z tego powodu rozmiar ramy powinien być większy, dając optymalna sylwetkę rowerzyście.


 

WZROST
RAMA
CM
CALE
CM

152 - 162

17"
43
167
18"
46
172
19"
48
175
20"
51

177 i <

21"
53

.

ROWERY MTB


 

WZROST
RAMA
CM
CALE
CM
152
14"
36
157
15"
38
162
16"
41
167
17"
43
172
18"
46
175
19"
48
177
20"
51
182
21"
53


 


 

ROWERY GÓRSKIE Z PEŁNĄ AMORTYZACJĄ
FULL SUSPENSION MTB


 

WZROST
RAMA
CM
CALE
CM
162
16"
41
167
17"
43
172
18"
46
175
19"
48
177
20"
51
182
20"
51

187 i <

21"
53


 

ROWERY DZIECIĘCE –  nie ma nieomylnej i szybkiej metody określania rozmiaru ramy/roweru dla najmłodszych adeptów dwóch kółek. Jeśli dziecko przyjmuje na rowerze komfortową pozycję, nie jest nadmiernie wyciągnięte do przodu, swobodnie kontroluje rower czyli jest w stanie bez trudu sięgnąć hamulców i skręcać bezpiecznie kierownicą i CO NAJWAŻNIEJSZE sięgnąć swobodnie podłoża piętami podczas zsiadania z roweru, oznacza to, że dany rozmiar roweru jest odpowiedni.
 

Bardzo kuszący dla rodziców jest zakup większego roweru z nadzieją, iż dziecko "urośnie do rozmiaru roweru", pamiętajmy jednak, że jazda na zbyt dużym rowerze, dla dziecka trudnym do kontrolowania jest dla niego uciążliwa, a przede wszystkim niebezpieczna.


 

Sugerowane rozmiary ram rowerów dziecięcych z podpórkami stabilizującymi (na podst. ogólnie przyjętych norm wg średnich parametrów dziecka w określonym przedziale wiekowym)


 

WIEK
ROZMIAR
LATA
RAMA
KOŁO

2 - 4


 

12"

3 - 5

 
14"

4 - 6


 

16"

5 - 8

11"
20"

5 - 8

12"
20"

5 - 8

13"
20"


 


 

Sugerowane rozmiary ram rowerów dziecięcych bez podpórek stabilizujących


 

WIEK

ROZMIAR
LATA

RAMA

KOŁO

4 - 6

 
16"

5 - 8

11"
20"

5 - 8

12"
20"

5 - 8

13"
20"

7 - 12

14"
24"

7 - 12

15"
24"


 


 

IV. Dodatki i akcesoria


 

Przy zakupie roweru warto zainwestować także w wyposażenie dodatkowe roweru. W naszym szerokim asortymencie mamy dla Państwa m.in.: błotniki, koszyk, licznik, oświetlenie, bidon, sakwy, dodatki ozdobne, zamknięcie, pompki, kask, rękawice i inne.

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Polecane marki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sklep jest w trybie podglądu
INFORMACJE   KONTAKT PARTNERZY
     

     

      

o firmie koszty transportu Infolinia: 91 48 618 15
regulamin płatności poniedziałek-piątek od 10 do 16
aktualności warunki dostawy sklep@barabike.pl 
pomoc warunki gwarancji barabike.pl
allegro zwroty towarów Ul. Czorsztyńska 31
poradnik Polityka prywatności 71-201 Szczecin
     

 

UŻYTECZNE LINKI     PRODUCENCI  
         
rower scott orbitrek kettler rivo kettler suntour
rower merida rower kettler giro hop-sport alpino
rower alpino bieżnia kettler helikopter merida beto
rower hello kitty gryf samolot sigma sport vee rubber
rower kawasaki wioślarz kettler sanki basil alpina
rower kettler stół do tenisa mata selle royal alexrims
kask alpina hantle rower biegowy scott arkus
kask lazer steper jeździk eurobike kawasaki
prowadnik talerze trójkołowiec jagwire ok baby
kółka boczne obciążenia korba topeak zixtro
licznik rowerowy ławka treningowa hulajnoga polar wader
pulsometr atlas plecak magnum bassano
amortyzator bieżnia bagażnik hello kitty b-skin
pompka piłkarzyki błotnik kawasaki eurobike
opona piłka klucz lazer mactronic
dętka rower treningowy zamek bike ribbon spokey
         
         


*Cena obowiązuje wyłącznie przy złożeniu zamówienia przez sklep internetowy. Ceny w sklepie stacjonarnym mogą nieznacznie różnić się od cen prezentowanych na stronach sklepu internetowego. Przedstawiona oferta w sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań (zgodnie z art. 71 k.c.). Zastrzegamy sobie prawo do niezrealizowania zamówień z ważnych powodów ekonomicznych.
 

 

 

Użytkowanie sklepu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.

Click Shop | Hosting home.pl